michel-leonie-nova.reismee.nl

Plettenberg Bay

Dag 11

We zijn al vroeg ingepakt. Vandaag weer een redelijk lange rit langs Knysna richting Plettenberg. In eerste instantie hadden we in Knysna willen verblijven, alleen doordat daar in Juni een hevige brand heeft gewoed ten gevolge van storm hebben we dit om geboekt. We wisten dat de schade aan de natuur erg was maar zo erg...kilometers aan natuur helemaal verwoest en alleen maar zwarte bomen en zwart geblakerde huizen. Verschrikkelijk verwoestend is deze brand geweest. Desondanks blijft het een zeer mooie plaats, na de lunch rijden we door naar Plettenberg en komen we rond het middag uur aan bij Moon Shine On Whiskey Creek. Wat een verschrikkelijk lelijk huisje, echt alle kleuren die je maar kan bedenken zijn gebruikt en op t oog stamt het uit de jaren 30...maar ach ja de omgeving is leuk, vooral voor Nova. Die middag nog gaan we naar Monkeyland, aapjes kijken. Een soort apenheul en dan het stuk waar de aapjes loslopen, maar dan met veel en veel grotere apen. Van o.a. ringstaart Maki 's tot Gibbons. Nova vindt het geweldig!!!

Dag 12

In de ochtend zijn we naar een opvangcentrum van wilde dieren geweest. Echter deze dieren zullen nooit meer in de vrije natuur kunnen worden teruggeplaatst door toedoen van o.a. de mens. De dieren die hier zitten (Siberische tijger, leeuwen, cheetah, wilde honden, rooikat, serval, luipaarden, panters en wasberen) komen uit de hele wereld. Aangezien het regent een prima ochtend om ons te vermaken terwijl Nova alleen maar oog heeft voor stenen en lopen achter de buggy. Het weer wordt er gedurende de rondleiding alleen maar slechter op dus besluiten we bij een wijnfarm die tappas op de kaart heeft te gaan lunchen. 's Middags doen we lekker niks en tegen de avond gaan we sushi en vis eten...voor t eerst heeft Nova er geen zin in, dus wordt t enigszins wegstouwen ipv eten. We zien bij het weggaan een walvis in de baai liggen op maar 10 meter afstand, het blijkt er 1 met een jong te zijn en hetzij normaal dat ze zo dichtbij komen.

Dag 13

Na 1,5 dag en minder weer besluiten we nu met vandaag de prachtige warme en heerlijk zon te gaan wandelen bij. We mogen van de eigenaren een wandelrugzak voor Nova lenen welke echt nodig blijkt te zijn. Gelukkig zit er ook een afdakje op wat Nova beschermd tegen de zon. Het blijkt een behoorlijk pittige klim langs echt een werkelijk fenomenale kustlijn met prachtige vergezichten. We zien walvissen met hun jongen in de baai liggen en zelfs een witte haai zwemmen vanaf de rotsen waar we staan en een kolonie zeeleeuwen. De wandeling zelf is behoorlijk pittig maar het meer dan waard. Ook Nova geniet ervan en vindt het helemaal lekker als ze even lekker op het prachtige strand haar kleine beentjes kan strekken. We moeten flink wat klimmen en klauteren en in dan ook behoorlijk op als we terug komen bij de auto. We besluiten lekker te gaan uitrusten bij een hotel langs de kust waar je kan lunchen maar ook een prachtig uitzicht heb met kans op dolfijnen en walvissen. Helaas hebben we dat geluk niet en ook niet het geluk dat Nova wil gaan slapen. We besluiten te gaan rijden en al na 2 seconden ligt mevrouw in coma. Hierop besluiten we haar te laten slapen en door te rijden naar Storms River Mouth. Een wandeling van een uur heen en terug met als eindpunt loopbruggen over het water. Leuk om gezien te hebben, maar zo spectaculair als het omschreven wordt vinden we het absoluut niet. Genoeg gewandeld voor vandaag, afsluiten met wat eten en daarna op weg naar het huisje. Echter op de terugweg is er een prachtige zonsondergang met langs de kust tussen de wilde golven ineens wel een 100 tal dolfijnen zo voor onze neus. Super bijzonder en gaaf!!! Een mooie afsluiting van deze dag.

Joke

Geweldig zeg❤

Natasja

Bijzondere dag.. zo langs de kust dat moet een gave wandeling zijn geweest.
Zelfs een witte haai gezien en zoveel dolfijnen.