michel-leonie-nova.reismee.nl

Africamps at Pat Busch Mountain Reserve

De laatste 2 dagen in ons geliefde Zuid Afrika alweer...echt jammer, maar we hebben het fantastisch gehad! Vanuit Oudtshoorn is het een kleine 3,5 uur rijden naar Africamps alwaar we een luxe safaritent hebben gereserveerd. Ofwel, we gaan Glampen.

Na een aardige omrit komen we gelukkig aan bij een prachtige tent, wederom even wennen en het is momenteel vrij koud maar we zijn al redelijk snel op ons gemak. We stoken de kachel hoog op en zetten daarbij de airco op 27 graden...uiteindelijk hebben we het heerlijk warm. Als we 's avonds naar bed gaan denken we dat de airco wel uit kan, totdat we midden in de nacht wakker worden van de kou. Ook Nova slaapt onrustig en zodra we haar oppakken uit haar bedje blijkt ze een soort van ijskoud aan te voelen. We nemen haar lekker tussen ons in en nadat ook zei weer wat opgewarmd is (nu ik dit schrijf vindt ik het nog steeds ontiegelijk zielig) vallen we gelukkig weer in slaap. De volgende ochtend loopt de temperatuur gelukkig weer op en gedurende de dag tot wel 29 graden.

We besluiten lekker rustig aan te doen, beetje spelen in het speeltuintje, chillen bij het zwembad (niet erin..das toch echt te koud) en ' s middags nog een laatste wijnproeverij te doen met als afsluiting van de dag een braai (die ik volledig verziek door zowel het brood als het vlees aan te laten branden). Gelukkig is er voor Nova nog wel wat eetbaars hahaha

Afijn de wijn smaakte goed! Ons laatste nachtje gaat in en de wind besluit ons op de proef te stellen...gelukkig is het een glamping tent anders waren we met de wind echt weggewaaid. ' s ochtends besluiten we vroeg te vertrekken naar Kaapstad met nog een laatste poging nog de Tafelberg op te gaan! En dat lukt....en hoe...bijna alleen maar mist helaas... geen reet aan dus hahaha. Nadat we weer beneden zijn rijden we terug naar Groot Constantia om aldaar een nieuw wijnglas te halen (1 daarvan had michel gebroken) waarna we doorrijden naar Kaapstad en heerlijk gaan lunchen bij Beluga, sushi it is!! En een ontiegelijk dikke smerige poepbroek van Nova (blij dat we hem nu hebben en niet in het vliegtuig).

We besluiten om de tijd te doden en om zo mijn collega Claudia te kunnen verrassen met een foto'tje langs haar dochter in Kaapstad te rijden. Na ons omgekleed te hebben en Lotte verblijd te hebben met een bijna volle fles Amarula is het toch echt tijd om naar het vliegveld te gaan.

Alles verloopt soepeltjes tot dat we het vliegtuig in gaan. KLM heeft family stoelen. Het voordeel hiervan is dat je geen extra stoel hoeft te boeken als je een kind onder de 2 jaar hebt, maar hierdoor wel extra ruimte hebt. Zelfs op de website staat: Als u geen stoelen reserveert, zullen we ervoor zorgen dat we passende zitplaatsen aan uw familie toewijzen. Dit doen we kosteloos en uiterlijk 4 dagen voor vertrek.

We zijn wel op die rij geplaatst maar niet op de goeie stoelen. Sterker nog op de stoelen waar we nu zitten kan Nova en niet slapen op schoot & ze mag er niet zitten. De purser van die vlucht instrueert een personeelslid om dit om te lossen. Ipv op de Family stoelen worden we op een normale rij gezet. Werkelijk schandalige service van KLM. Je belt van tevoren expliciet voordat je boekt, er wordt gezegd dat dit echt in orde komt en jahoor...bekijk het maar. 11 uur stil zitten met zijn vieren op 3 stoelen. Dank aan Nova dat ze zo makkelijk is en dank aan de meneer naast ons die gedurende de vlucht niet naar het toilet is geweest of wilde opstaan. Ondanks dat we dit aan de purser meegedeeld hebben, hadden we pech want de mensen op de family stoelen wilden nu niet meer wisselen.

We mogen een klacht indienden en worden beloofd binnen een week terug gebeld te worden zodat we een vergoeding hiervoor krijgen. We doen het er maar mee...maar behoorlijk onhandig en niet klantvriendelijk is het wel! (inmiddels bijna 2 weken thuis en nog niks gehoord btw hahaha). Buiten dit hebben we een prima vlucht.

Het laatste reisverhaal heeft even op zich moeten wachten. We wilden dit eerder posten, maar door 3,5 dag ziekenhuisopname van mij (Leonie) met verdenking op een infectieziekte (meegenomen uit Zuid-Afrika) nu pas ons slotwoord. Nova en Michel weer helemaal in het ritme en aan het werk, ik nog herstellende (onder de antibiotica) en wachtend op een antwoord zit onze reis er helaas echt weer op. Dank voor alle lieve, mooie en leuke reacties. Tot een volgende reis... Wij gaan weer sparen haha!

Michel, Leonie & Nova

Koos. Thea

Wat een prachtig verhaal weer gelukkig weer thuis hopelijk ben je weer snel opgeknapt heel veel liefs Van ons beterschap

Joke

Het waren weer prachtige verhalen en foto's bedankt dat we dit weer mochten meebeleven en hoop op een volgende reis.❀❀❀