michel-leonie-nova.reismee.nl

Akasha Mountain Retreat

Dag 8

Vandaag een wat langere tocht richting Akasha. Een natuurgebied bij Heidelberg waar mensen naast hun eigen huis nog een huis hebben gebouwd in Marrokaanse stijl. De rit voert ons dit keer door een heel ander gebied dan de omgeving van Franschhoek, veel bergen maar in allerlei kleuren. Bijna Toscane...maar dan toch nog 6 keer zo mooi. Al snel vallen ik en Nova heerlijk in slaap, als we beiden gewekt worden door een heerlijk ruikende poepbroek van Nova passeren we ook een wegrestaurant. Lunchen moeten we toch.

Een wegrestaurant waar we ook voor het eerst speciaal Afrikaans brood eten (roosterkoek) dit word niet overal meer gemaakt...maar smaakt werkelijk verrukkelijk!! Na even lekker onze buik gevuld te hebben waar we daarna doorrijden naar Heidelberg om aldaar de wagen goed vullen met boodschappen, aangezien we niet met ons barrel 2 keer de berg op en af willen. Als we eenmaal bij Akasha aankomen worden we begroet door de paarden die daar in het wild lopen en 3 vrolijke en lieve honden. Bij aankomst bij onze accommodatie worden we enigszins verbluft door het adembenemend uitzicht en worden we door Chris rondgeleid. Wat een waanzinnig mooi uitzicht en prachtige accommodatie welke tot in detail klopt. In het gastenboek vindt je dan ook alleen maar uitstekende en lovende reacties van vorige bezoekers. De middag van aankomst maken we alles gereed en genieten we samen met Nova van het uitzicht. De volgende ochtend wekt Nova ons behoorlijk vroeg met een oh oh (ofwel haar knuffels liggen op de grond). Aangezien we toch wakker zijn besluiten we Chris direct maar te berichten dat we klaar zijn voor de rondleiding. Met zijn auto dalen we af naar de dam beneden en maken we tot slot een leuk maar uitdagend wandeltochtje met Nova. Ze vindt het prachtig en valt al wandelend zelfs lekker in slaap. Zowel ik als Michel mogen een stukje mee in de kajak en zien een mooi stukje natuur. S ' middags genieten we van het verbluffende uitzicht onder het genot van jawel een heerlijk rood wijntje. Zijn die proeverijen toch nog ergens goed voor. S' avonds gooien we heerlijk de Braai aan, Nova gaat voldaan naar bed.

Dag 10

2 oktober, jeahhh Michel is jarig. 37 jaar alweer....oudje wordt ie zeg. Als verrassing hebben ik en Nova een te mierzoete taart geregeld. Dit met dank aan de eigenaren die er speciaal helemaal voor naar het dorp beneden zijn afgereisd. Daarnaast doen we vandaag niet zoveel behalve genieten van elkaar, de zon, de braai en een heerlijke massage. De masseuse is voorheen de masseuse geweest van het nationale cricket team van Zuid Afrika, iemand met kennis dus. Aan het einde van de dag komt Chris nog even samen met Michel naar elkaars foto's kijken en speelt hij een aantal gitaarnummers voor ons. We hadden samen wel een code woord afgesproken, zouden we Scheveningen zeggen dan vonden we het niks en zouden we t netjes en beleefd proberen af te breken, was het Schiedam dan was het in orde. We vonden het allebei duidelijk Scheveningen hahaha, maar Chris bleek de hint niet geheel te begrijpen. Uitzitten dus hahahaha.

claudia

jullie hebben wel weer een paar mooie adresjes geregeld!