michel-leonie-nova.reismee.nl

Karoo National Park

Dag 19 & 20

De rit naar Karoo is een vrij lange rit door voornamelijk woestijnachtig landschap. Na ruim 3,5 uur rijden is Nova het duidelijk zat...op eens komen we in voor ons the middle of nowhere een padstal tegen. Nova bouwt het al snel vakkundig om tot een ideaal speelplekje en in plaats van dat we rustig kunnen zitten bezorgd ze ons achter elkaar ook nog eens drie ontiegelijk vette number two's. Na een soort van tosti naar binnen te hebben gewerkt snel weer verder. Vlakbij Karoo nog even wat boodschapjes halen en t Nationale Park in. Dit park staat bekend om zijn uitzichten en om meerdere ontsnappingen van een mannetjes leeuw. Een compleet ander park dan Addo & Mountain Zebra met enorm hoge bergen en alleen maar woestijnlandschap. We besluiten 's middags direct toch nog maar een keer de auto in te stappen want bij de picknick plaats 20 km verderop zijn leeuwen gespot en die leeuwen hebben 4 welpen.  Al snel blijkt dat de wegen echt dramatisch zijn en meer passend zijn voor een 4x4 of iig een betere wagen dan die bolide van ons. Toch zetten we door en al trillend en schuddend en met uiteindelijk aan t einde een huilende Nova (die was het echt zat haha) komen we aan bij de picknick plaats en jawel wat blijkt...geen leeuw te spotten. Voor degenen die ons reisverslag hebben gevolgd en gelezen in Botswana...ja voor ons was dit ook een soort dejavu met over zoveel kilometers zitten leeuwen en dan vast komen te zitten. Gelukkig hebben ze hier geen zacht zand waar we op rijden hahaha. Opeens moeten we toch wel haast maken om op tijd terug te zijn voor dat de Gate sluit. Als we eenmaal op snelheid zijn worden we abrupt tot stilstand gebracht. Wow super gaaf, kikke, bijzonder...wat een voorrecht we staan oog in oog of kan ik beter zeggen oog in auto met een zwarte neushoorn en om dan ook nog in fotografische termen te praten in het golden light hour!!! Michel dus enorm blij! Nova stopt gelukkig doordat ik mijn hand voor haar mond doe abrupt met huilen...ze begrijpt geloof ik direct dat ze echt stil moet zijn. Desondanks wordt de neushoorn toch wat onzeker en geïrriteerd. Mede door het tijdgebrek maar ook doordat de neushoorn niet al te happy blijkt te zijn met onze aanwezigheid geven we snel gas. Dan was die helse pokke rit over stenen de rit toch meer dan waard!

We besluiten in het restaurant te dineren, lekker makkelijk... Mies besteld een stuk vlees en ik bestel de specialiteit van die avond wat later iets anders blijkt te zijn dan ik in gedachte had! Gadverdamme...aardig opgelost door een aantal keer naar de wc te gelopen (zo deden we dat vroeger ook haha).

De huisjes zijn erg mooi. Ze hebben hier ook een babycot (bedje) maar vreemd genoeg zonder matras. Wij als volwassenen slapen op een matras, zou een kindje dat dan niet hoeven... Beetje vreemd. Met een aantal dikke dekens weet ik t aardig op te lossen. Later blijkt dat we die dekens ook wel nodig hebben om allerlei kieren etc af te dekken. Als het donker word en gaat waaien blijkt dat het dak iig niet wind dicht is. Desondanks slapen we alle drie weer uitstekend.

De dag daarna besluiten we na het ontbijt, waar Michel dit keer bij zijn eitje heerlijke kidneys heeft besteld (hij dacht dat t wat anders was, maar t waren echt nieren hahahahaha... Ik lig dagen later nu ik dit schrijf nog steeds dubbel van het lachen), lekker te relaxen bij het huisje en Nova kan weer even bijkomen van gisteren. Met papa samen vogels spotten en met mama haar net gewassen wasgoed over de smerige grond slepen is toch wel t leukste. Een heerlijk relaxed dagje dus.

We zouden eigenlijk 3 nachten in Karoo blijven maar hebben besloten (mede door de slechte wegen) toch een dag eerder naar onze volgende bestemming te gaan. Tot ziens Karoo...leuk om je een keer gezien te hebben maar waarschijnlijk tot nooit weer ziens!

Joke

Mooi verhaal weer

Sanne

Ik vind je verhalen echt een genot om te lezen. Genietze! xx

Irene

Wat een smeuïge verhalen weer, en fantastische foto's?

Natasja

Helaas was dit het laatste hoofdstuk ik liep een beetje achter.
Maar ach er komt wel weer een nieuw avontuur met Mies, Leonie en Nova

Groetjes Natasja