michel-leonie-nova.reismee.nl

Mountain Zebra National Park

Dag 17, 18 & 19

Waar ik dit verhaal nog even mee wil beginnen (ben het op dag 16 vergeten te vertellen- en vindt het te leuk om het niet te vertellen). Terwijl we aan het einde van de ochtend aan het game driven zijn gaf Michel ineens aan dat we echt naar een picknick spot moesten gaan. Ofwel een number two drong zich aan. Alleen die number two drong zich best wel ernstig aan...en laat nou net iedereen voor ons bedacht hebben heel langzaam te rijden, gedurende 14 kilometer. Al zwetend, krampwerend en echt op het randje houd mies het op en al raar rennend bereikt hij de toilet pot. Wat een opluchting moet dat voor hem zijn geweest. Echter terwijl hij naar de pot struint, moet ik dit toch even verantwoorden bij de gidsen die dit vreemd ogende loopje staan te aanschouwen. Michel heeft iig bij hun een grote lach op hun gezicht getoverd hahaha.

De route van Addo National Park naar Mountain Zebra National Park voert ons over prachtige en ellenlange wegen tussen landschappen en bergen door. Als het nu mooi weer zou zijn zouden we fenomenale landschappen kunnen aanschouwen, maar helaas regent het en is het zeer mistig. Behalve qua landschappen heeft dit ook effect op de dieren in Mountain Zebra National Park. Dit park is totaal het tegenovergestelde van Addo, overigens beide van Sanparks, echter hier mooie bergpassen, uitgestrekte landschappen en dus ideaal voor de Cheetah. Alleen vandaag even niet.

Het huisje is iig ook een stuk beter dan in Addo, we hebben wel hout en vuur nodig om het warm te krijgen maar als we eenmaal gesetteld zijn is het prima te doen.

We besluiten in dit park een aantal maal zelf game drives te doen en waar Michel op woensdag te voet cheetah tracking gaat doen zal ik 's avonds een night drive doen.

Voordat het zover is speuren we ons rot naar voornamelijk katachtigen, zeker in een omgeving als deze is de kans dat je ze tegenkomt klein maar als je ze tegenkomt en ze kan fotograferen is dat fenomenaal. Helaas geen geluk qua katachtigen, maar wel genoeg andere dieren zoals blesbok, oryx, springbok, grond eekhoorn, secretarisvogel, zwarte wildebeest (zien we voor het eerst), aardwolf (2x gezien en deze zijn zeldzaam en worden nooit gezien, deze zien we ook voor het eerst), steenbok, kudu, eland, mongoose en natuurlijk het dier waar het park naar vernoemd is, de mountain zebra! (ook voor het eerst)

Verder is het heerlijk relaxen en genieten van de Bush en van Nova die zelf ook al enthousiast begint te schreeuwen als ze een dier ziet (sterker nog ze spotte een Mountain zebra die wij nog niet hadden gezien wat Michel een unieke foto opleverde).

Op woensdag gaan Nova en ik samen game driven terwijl Michel cheetah tracking gaat doen. Heerlijk op weg besef ik dat ik moet poepen, en niet zomaar, ter nauwernood en met echt het maximaal aantal kilometers overschreden, Nova huilend in dr kinderstoel omdat ze dr knuffel heeft weggegooid, buiten 30 graden red ik het toilet maar net....want naast de auto poepen was geen optie...je mag nml de auto niet uit vanwege leeuwen! En laat ik nou net in t gebied hebben gereden waar ze de avond ervoor nog gezien waren. Pfff uiteindelijk toch nog heerlijk kunnen game driven, maar bij terugkomst bleek Michel een stuk meer geboft te hebben. De makkelijkste tracking ooit volgens de gids...maar wel eentje die verdorie 4 cheetah's opleverde (een moeder met 3 jongen van Nova haar leeftijd 17 maanden). Je merkt het ik ben nog steeds jaloers dat hij ze gezien heeft en ik niet hahaha. Maar ik mag niet klagen want ik heb 's avonds de leeuwen gezien en een rooikat (Caracal). Deze laatste staat al jaren op mijn lijstje en is een dier wat erg schuw is en zelden tot nooit gezien wordt. Zelfs de gids heeft er 2 jaar geleden voor t laatst eentje gespot.

Kortom Mountain Zebra National Park was in al haar facetten een zeer mooi park en iets waar we zeker ooit nog eens terug gaan komen. Op naar het volgende park Karoo National Park.

Joke

Weer heel wat beleefd ook veel buikkrampen zo te lezen ??

Trudi

Geweldig verhaal en veel gezien ??

Eveline

Wow!!! Wat gaaf dat jullie zoveel beesten gezien hebben weer!

Natasja

geweldig leesvoer...